torstai 31. tammikuuta 2013

Sinä.

Sinä olet minun Karvis-kissa
sunnuntai-iltana sohvannurkassa
kehräät saatuasi
vatsan täydeltä lasagnea

Sinä olet minun plussapallo
arkisista asioista
teet  tarpeellisia
ja poksahtelevia

Sinä olet minun kellopeli
se suunnilleen vireinen gee
ja appelsiini
jonka takia helemat paukkuu

Minä tunnustan
väriä
ja sinä olet minun
lempivärini oranssi

* * *

Mutta sinä, jota mahdollisesti kiinnosti tammikuutarinan ratkaisu, joudut odottelemaan vielä hetken: kirjoitan tarinan puhtaaksi ja pläjäytän luettavaksi koko helahoidon, loppulukuineen ja epilogeineen, heti kun vain jaksan viitsin saan aikaiseksi ehdin.

Tämä viimeinen tammikuun teemasanalla otsikoitu juttu menee Runotorstaihin.

(...ja se on muuten tosi. Oranssi on oikeastikin lempivärini, ja sitä väriä tunnustan myös penkkiurheilun maailmassa. Sankaritarinat eivät synny, ne tehdään...;-)


3 kommenttia:

marjariitta kirjoitti...

Ajatus plussapallona olemisesta on hellyttävä.

Hilbert kirjoitti...

Plussapallo on suosikkisäkeistöni, tuo arkisten asioiden tarpeellisuus ja iloinen poksahtelu<3

Careliana kirjoitti...

Kiitos kommenteista, marjariitta ja Hilbert! En itsekään oikein tiedä miksi, mutta kun rupesin miettimään oransseja asioita, ne plussapallot vain plopsahtivat heti mieleeni.