perjantai 4. syyskuuta 2015

Minä olen tarina

Minä olen tarina
Lue minua
opettele minua
muista minut
edes katkelmina

Maailma voi hukata minut
ja minä maailman
mutta tarinani pysyy
vielä silloinkin
kun sivuni ovat kellastuneet ja hauraat

Minä olen tarina
Tarinani on minä

* * *
Runotorstain haaste 375: kellastunut.

Omistettu rakkaalle mummilleni, joka on jo melko lailla tyystin kadottanut itsensä ja maailmansa. Onneksi olen vuosien varrella lukemattomat kerrat istunut hänen kanssaan ja kuunnellut hänen tarinaansa. Aina olen niitä hetkiä arvostanut, mutta nyt vasta tajuan, kuinka mittaamattoman arvokkaita ne ovatkaan olleet. Ja toivoisin muistavani sen tarinan vielä vähän paremmin...

4 kommenttia:

Sini Lilja kirjoitti...

Tarina pysyy, koska sinä kirjoitit sen! Se on hyvin tärkeää mummillesi.

sanapasanen kirjoitti...

Tämä on yleisinhimillinen toiveemme, vaikka kävisikin niin että "asuinsijamme ei meitä enää tunne".

Irkkunen kirjoitti...

Olipa ihana! <3 niin tärkeä arvokkaita on hetket joita saa viettää omien isovanhempien kanssa....

Careliana kirjoitti...

Kiitos kaikille kommenteista! Kyllä, niin se on, tarinat ovat tärkeitä!